Thursday 1 September 2011

‘Kami terkena kali kedua’


Harian Metro

SEREMBAN: Kira-kira 150 bekas peneroka Felda Lyndon B Johnson (LBJ) di Labu, dekat sini, yang kerugian lebih RM20 juta apabila terbabit dalam skim cepat kaya pada 1998 meminta Bank Negara Malaysia (BNM) masuk campur dalam kes menuntut kembali wang mereka yang diuruskan seorang peguam sejak tujuh tahun lalu.
Nasib mereka bagaikan sudah jatuh ditimpa tangga apabila ditipu buat kali kedua oleh pihak yang mengambil kesempatan terhadap masalah dihadapi mereka.
Ahmad Majid, 75, yang kerugian kira-kira RM100,000 dalam skim terbabit berkata, peguam berkenaan sering berjanji setiap kali menjelang Aidilfitri bahawa peneroka bakal menerima kembali wang mereka, tetapi sehingga kini janji hanya tinggal janji.

Dia berkata, kali terakhir mereka ke ibu kota untuk berjumpa peguam itu, dia enggan bersemuka sebaliknya berjanji peneroka akan menerima wang mereka pada Aidilfitri tahun berkenaan.



Katanya, tahun lalu peguam itu mengatakan peneroka tidak perlu bimbang kerana cek sudah siap dan mereka bakal menerima kembali semua wang yang sudah ditipu dan 28 peneroka akan menerima bayaran awal namun sehingga kini mereka tidak memperoleh apa-apa.

SUMBER : HARIAN METRO ON9

note tercicir : Tahniah n padan muka sbb kena tipu aku ucapkan

0 orang bdk spray kt dinding aku:

Page Navigation Hack

~~boleh komen melalui facebook juga :)~~

jom click :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

afca little gurl..

~~Ruang iklan percuma untuk diiklankan~~
~~Ruang Iklan percuma~~

  © Blogger template 'The Base' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP