Wednesday 26 October 2011

Remaja 15 tahun ditemui mati di rumah jiran-humban mayat di dapur

ANGKAT...anggota polis mengangkat jenazah Atikah untuk dipindahkan dari HKT ke HSI untuk bedah siasat.
ANGKAT...anggota polis mengangkat jenazah Atikah untuk dipindahkan dari HKT ke HSI untuk bedah siasat.

KOTA TINGGI: “Apa salah cucu saya hingga dia dibunuh begitu kejam, dia hanya berumur 15 tahun,” kata Muhammad Kasim, 62, di sini, semalam.
Cucu warga emas berkenaan, Nurul Atikah Samsiah ditemui mati dibunuh dengan keadaan muka serta badannya lebam teruk dipercayai dibelasah sebelum mayatnya dihumban di dapur sebuah kediaman yang terletak selang tiga rumah dari rumah ibu bapanya.
Mayat Atikah ditemui pada jam 6.30 pagi semalam, selepas hilang sejak jam 2 petang kelmarin, dari rumah keluarganya di Rumah Kakitangan Ladang Kambau, dekat sini.

Menurut Muhammad, dia hampir pengsan selepas menerima panggilan telefon daripada anaknya, Rahimah mengatakan cucunya itu ditemui mati.


“Kali terakhir saya bertemu Atikah ialah Isnin lalu apabila dia datang ke rumah saya di Kampung Sungai Perepat yang terletak 10 kilometer dari rumahnya untuk bertanya khabar selain makan tengah hari.

sumber : harian metro Khamis

Saturday 22 October 2011

Mat despatch dilenyek kenderaan

Harian Metro


NILAI: Perjalanan seorang ‘mat despatch’ untuk menghantar barang bertukar tragedi memilukan apabila terkorban selepas motosikalnya hilang kawalan sebelum dilenyek kenderaan lain dalam satu kemalangan di Kilometer 284.1 Lebuhraya Utara Selatan (Plus) arah selatan di sini, petang kelmarin.
Difahamkan, dalam kejadian kira-kira jam 4 petang itu, mangsa, Mohamad Asmirul Farhan Ismail, 23, yang menunggang motosikal secara bersendirian sedang menuju ke daerah ini. Jurucakap polis berkata, hasil siasatan awal mendapati sejurus tiba di lokasi kejadian, mangsa yang berada di laluan paling kiri lebuh raya dipercayai cuba memotong sebuah lori di depannya.

“Ketika mahu memotong, motosikal mangsa yang berasal dari Semenyih, Selangor, itu tiba-tiba hilang kawalan lalu terbabas ke laluan bersebelahan,” katanya.

sumber : harian metro ahad



Mahu cepat popular-Sanggup gadai Maruah

YANTI... masih seronok memburu gelaran Ratu X.


KUALA LUMPUR: Mengejutkan apabila ada remaja perempuan yang masih bersekolah sanggup menggadai maruah diri dengan meniduri seramai mungkin lelaki terutama golongan berada dan berpengaruh semata-mata ingin merebut gelaran ratu sebuah pusat beli-belah terkenal di ibu kota.
Semakin ramai lelaki yang ditiduri, semakin hebat reputasi gadis itu di kalangan remaja perempuan yang melepak dan berpeleseran di pusat beli-belah berkenaan, sekali gus melayakkannya digelar Ratu X.
Gelaran itu menjadi kegilaan gadis liar dan apa yang menyedihkan kebanyakan remaja berkenaan yang masih bersekolah sanggup menggadai dara hanya untuk mencari populariti segera.

Trend menggemparkan itu diakui Shana dan Yanti, 16 (bukan nama sebenar) yang mendedahkan kegiatan itu biasanya dilakukan pada setiap hujung minggu bagi mengaburi mata ibu bapa dan keluarga.



Menurut Shana, Ratu X adalah gelaran yang diberikan kepada remaja perempuan yang sering mendapat perhatian lelaki yang biasanya melepak sekitar pusat beli-belah berkenaan dan untuk mendapatkan gelaran itu, beberapa syarat perlu dipatuhi.

“Syaratnya mudah saja, untuk menjadi ratu atau popular di kalangan remaja di situ, seseorang itu hendaklah bermalam dengan seramai mungkin lelaki dan lelaki yang dipilih juga harusnya golongan berada atau yang mempunyai ramai kawan atau pengaruh.

“Kumpulan remaja di situ hanya akan berkumpul setiap hujung minggu bermula jam 4 petang hingga awal pagi,” katanya kepada Metro Ahad.

sumber :harian metro ahad

note tercicir : apa nk jd dgn dunia skrg.

Friday 21 October 2011

Makan malam berdarah

3 sekeluarga dibunuh perompak-ditikam bertalu-talu

Makan malam berdarah

SIBU: Makan malam empat sekeluarga bertukar tragedi berdarah apabila tiga daripada mereka maut, manakala seorang lagi parah selepas ditikam bertalu-talu di dada oleh tiga perompak di sebuah rumah di Jalan Chew Khun, Engkilo di sini, malam kelmarin.
Menyedihkan apabila mayat ketiga-tiga mangsa ditemui bergelimpangan berhampiran meja makan di ruang dapur rumah berkenaan dalam kejadian kira-kira jam 7 malam.
Sebelum kejadian, semua mangsa sedang menikmati makan malam di rumah berkenaan sebelum didatangi tiga lelaki dipercayai warga Indonesia berusia 30-an dan 40-an yang berpura-pura mahu mencari kerja di rumah keluarga terbabit tetapi tidak dilayan.

Difahamkan, tindakan keluarga terbabit menolak permintaan lelaki terbabit menyebabkan mereka ‘naik angin’ dan berlaku pergelutan sebelum lelaki terbabit mengeluarkan pisau dan menikam penghuni rumah terbabit.


Mangsa yang maut dikenali sebagai Tiong Tang Ming, 69, anak lelakinya, Tiong King, 35, serta menantu, Teu Lee Mee, 32, manakala isteri Tang Ming, Peh Kim Eng, 50, parah dan dikejarkan ke Hospital Sibu (HS).

note tercicir : x taw la nk buat mcm mane lg..kcian kt fmily tu


sumber : harian metro sabtu

Thursday 20 October 2011

5 LARANGAN DALAM TIDUR

5 LARANGAN DALAM TIDUR :

1. JANGAN TIDUR MEMAKAI JAM TANGAN

Jam boleh menghasilkan radioaktif, walaupun hanya sedikit, tapi kalau terlalu lama memakainya boleh mendatangkan bahaya.

2. JANGAN TIDUR MEMAKAI COLI (buat perempuan)

Para pengkaji di Amerika mengatakan bahawa memakai coli lebih 12 jam, boleh mengakibatkan kanser payudara.

3. JANGAN TIDUR MEMBAWA HANDPHONE

Gelombang Medan magnet yang dihasilkan oleh alat elektronik ini, boleh merosakkan sistem syaraf kita


4. JANGAN TIDUR KETIKA MASIH MEMAKAI MAKE-UP

Hal ini dapat menimbulkan masalah pada kulit, kerana kulit tidak dapat bernafas


5. JANGAN TIDUR DENGAN ISTERI ORANG (buat lelaki)


Ini kerana anda mungkin akan tido untuk selama2nya..hehehe




note tercicir : yg no 5 tu jgn sesekali cuba ye..hehehe

Tuesday 18 October 2011

Sayang , smlam awak dpat hdup sehari tnpa saya . Saya pasti esok dan seterusnya pasti awak dpat hdup bhagia tnpa saya . ♥

Bf : Kita main satu game nak tak ?
Gf : Game apa ?
Bf : Mcam ni , esok awak tak paya contact saya . Mksudnya tak paya text call or apa apa yng berkaitan lah . Saya pun buat mcam tuu dkat awak okay ? Kita tgok spea menang .
Gf : Okay !

Esoknya , si Gf terpksa lah than rindu dkat Bf . Mengenangkan yng ni satu permintaan , si Gf cuba kuatkan hati .

Keesokkan harinya , si Gf call si Bf . Tapi tak dijwab . So si Gf pegi dkat ruma Bf dia . Di luar rumah ,rmai orng . Dia mula rasa pelik then trus msok ke ruma . Sekujur tubuh terbaring kaku di tnga ruma . Dan tubuh tuu adalah jasad si Bf yng dah meninggal . Mak si Bf pun bagi surat dkat GF .
Surat yng bertulis :

Sayang , smlam awak dpat hdup sehari tnpa saya . Saya pasti esok dan seterusnya pasti awak dpat hdup bhagia tnpa saya . ♥



Jerung bermata satu ditemui di Teluk California




CALIFORNIA: Seorang nelayan menemui seekor jerung bermata satu di tengah-tengah muka haiwan itu.
Janin anak jerung yang bersifat albino itu dikeluarkan dari perut ibu jerung yang ditangkap di Teluk California pada musim panas lalu. Jerung bermata satu itu semakin terkenal sejak Pisces Fleet Sportfishing menerbitkan gambarnya Julai lalu, meningkatkan khabar angin mendakwa mungkin ia adalah palsu.

Bagaimanapun menurut laporan MSNBC, penyelidik yang memeriksa haiwan itu berkata ia adalah asli walaupun sukar baginya untuk terus hidup selepas dilahirkan. Pakar ikan jerung, Felipe Galvan Magana dari Centro Interdisciplinario de Ciencias del Mar di Mexico berkata: “Spesies itu memang jarang ditemui. Setakat yang saya tahu, kurang daripada 50 contoh spesies tidak normal seperti itu sudah direkodkan.”

note tericicir : nie msti shark dajal pnya nie..hhahahaa

♥♥wordless wednesday Raya♥♥#3♥♥Nenek bertanduk

♥♥wordless wednesday Raya♥♥#2♥♥Beza solat jumaat kt Malaysia n perancis

♥♥wordless wednesday Raya♥♥#1♥♥Penjual petai jutawan

Perjalanan Hidup Steve jobs


Sape2 pengguna Apple jgn x knl plak Steve Jobs nie

Monday 3 October 2011

Kelibat makhluk dalam dewan

Harian Metro

TUMPAT: “Anak saya memberitahu, dia tergamam dan menggeletar sebaik melihat satu lembaga besar memerhatikannya ketika di dalam dewan peperiksaan semalam.
“Selepas menjerit ketakutan, anak saya pengsan sebelum dibawa mendapatkan rawatan oleh guru,” kata Rozali Abdul Rahim, 46, bapa kepada Sara, 11, yang diserang histeria di sekolahnya jam 10 pagi semalam.
Rozali berkata, ketika kejadian, anaknya yang belajar di Tahun Lima Sekolah Rendah Kebangsaan (SRK) Pengkalan Kubor 1 sedang menduduki peperiksaan penggal akhir tahun bersama beberapa rakannya sebelum tiba-tiba menjerit ketakutan.

Katanya, selain anaknya, kira-kira 10 lagi murid di dalam dewan itu turut menjerit seolah-olah ternampak sesuatu yang menakutkan sebelum tidak sedarkan diri.


“Nasib baik dia dapat dipulihkan dengan bantuan pengamal perubatan tradisional yang didatangkan dari Pengkalan Chepa,” katanya, semalam.

sumber : harian metro selasa

Beli ‘khadam’ dalam talian

KARUT...antara barangan yang dijual dalam laman web terbabit.
KARUT...antara barangan yang dijual dalam laman web terbabit.

KUALA LUMPUR: Hanya bermodalkan RM100 hingga RM300, sebuah laman web kini dikesan cuba mempromosi ajaran khurafat kepada sesiapa saja yang berkeinginan untuk memiliki ilmu kebatinan seperti ilmu tujuh silat ghaib, kebal, berjalan atas air, ilmu khadam dan beberapa ilmu lain tanpa perlu melalui proses pertapaan dan latihan selama bertahun-tahun.
Setiap ilmu yang ingin dipelajari mempunyai harga yang sudah ditetapkan, asalkan pelanggan sanggup membayarnya dan segala ilmu yang dihajati akan diperturunkan, tetapi peliknya hanya melalui panggilan telefon pada waktu tertentu di samping menyediakan bahan termasuk kemenyan, limau nipis dan air telaga.


Berikutan itu, orang ramai dinasihatkan tidak terpengaruh untuk mendapatkan ilmu yang ditawarkan laman web itu. Pengasas Pusat Rawatan Terapi al-Quran Darul Hikmah, Abdul Malek Abdul Ladzim Al Azhari, berkata orang ramai usah terpedaya dengan ilmu ditawarkan laman web terbabit kerana ia boleh memesongkan akidah.

Katanya, meminta pertolongan atau berdamping dengan khadam hukumnya haram di sisi syarak dan bertentangan ajaran Islam.


“Tindakan seseorang itu kononnya jika ilmu itu ingin berjaya perlu mendirikan solat dan berzikir satu tindakan untuk mengaburi mata orang ramai termasuk menghalalkan helah mereka sedangkan itu bertentangan dengan Islam.



“Solat dan zikir ialah cara untuk kita mendekatkan diri dengan Allah, bukan satu cara untuk berdampingan dengan khadam sedangkan manusia tidak layak memohon pertolongan daripada jin kerana itu akan menambahkan kesombongan mereka,” katanya mengulas mengenai ilmu ditawarkan laman web terbabit. Selain pelbagai ilmu kebatinan, laman web itu turut menawarkan pelbagai barangan yang dikatakan mempunyai khasiat tersendiri seperti geliga lipan yang ditawarkan dengan harga RM10 juta, keris berdiri (RM80,000), minyak pengasih (RM450), minyak pengasih lidah jin yang dikatakan hanya ada sembilan botol di dunia ini yang dihantar melalui alam bunian oleh jin (RM300), minyak air mata bunian untuk penunduk dan pengasih (RM300), minyak harimau putih yang dikatakan mampu menggerunkan musuh pemakainya (RM250) dan beberapa koleksi barangan tembaga dan koleksi senjata lama pada harga yang tertera pada laman web itu.

Penganjur laman web itu ketika dihubungi Harian Metro berkata, bukan semua individu yang ingin ilmu yang dihajati akan berjaya kerana ia bergantung kepada keazaman seseorang.


“Seseorang yang mahu memiliki ilmu kebatinan ini perlu menghadapi beberapa peringkat ujian yang akan diuji khadam digelar Penghulu Lengkia selama tujuh hari. Hanya mereka yang berjaya melepasi ujian selama seminggu itu akan dikurniakan ilmu yang diinginkan.

“Lebih penting, individu itu perlu menjaga solat dan mengamalkan zikir Asma’ Husna sepanjang proses pembelajaran itu bagi memastikan ia berjaya,” katanya.


Mengulas kenyataan itu, Abdul Malek berkata, manusia sebaik-baik ciptaan dan lebih sempurna daripada jin. Justeru manusia hendaklah memohon bantuan dan pertolongan hanya daripada Allah dan tidak ada pihak lain yang layak.



Sementara itu, Pengerusi Persatuan Silat Gayong Malaysia, Datuk Adiwijaya Abdullah ketika dihubungi berkata, tiada istilah belajar silat secara ghaib kerana ilmu itu perlu dipelajari secara fizikal untuk satu tempoh tertentu sebelum individu berkenaan mahir dalam sesuatu disiplin ilmu itu.



“Saya berpendapat ilmu kebatinan atau pengisian silat secara ghaib ini mustahil dan tidak mungkin akan berlaku tanpa pembabitan pihak ketiga atau menggunakan khidmat jin bagi tujuan tertentu,” katanya.



Dalam pada itu, Pengerusi Silat Lincah Malaysia, Tan Sri Omardin Mauju, berkata mereka yang menggunakan laman web itu untuk mendapatkan sebarang ilmu bertentangan dengan etika persilatan dan bimbang jika orang ramai berpendapat ia berkaitan dengan dunia persilatan.



“Sedangkan Nabi Muhammad yang bersifat maksum cedera ketika Perang Badar, apatah lagi kita manusia biasa yang sering melakukan dosa dan maksiat boleh memiliki ilmu seperti itu,” katanya.


mati celah pintu-terperangkap hari

ANGKAT...anggota polis mengangkat mayat mangsa. Gambar kecil, Hue.
ANGKAT...anggota polis mengangkat mayat mangsa. Gambar kecil, Hue.

SEREMBAN: Seorang wanita warga emas ditemui mati dipercayai terperangkap di ruang antara jeriji besi dan pintu utama di tingkat tiga pejabatnya di Jalan Yam Tuan, di sini, semalam.
Ketika kejadian, mangsa, Hue Wan Ching, 79, yang dikatakan tinggal berseorangan di bilik pejabat itu sejak 30 tahun lalu sebagai penjaga bangunan itu ditemui dalam keadaan terbaring.

Difahamkan, dalam kejadian jam 11 pagi, mayat wanita terbabit ditemui dalam keadaan berulat dan busuk itu berbungkus langsir dipercayai dijadikan selimut ketika sejuk.

Sumber berkata, wanita itu dipercayai membuka pintu dan keluar sebelum pintu pejabat itu tiba-tiba tertutup, manakala tombol pintu terkunci dari dalam.



“Mangsa kemudian terperangkap antara ruang itu dan mungkin mati akibat kelaparan dan kesejukan, malah dia juga mempunyai sejarah sakit jantung.

Bayi dicampak dari tingkat dua!!


TAHAN...suspek ditahan selepas mengaku membuang bayinya.

TAHAN...suspek ditahan selepas mengaku membuang bayinya.

KEJAM ...anggota polis mengangkat mayat bayi yang dicampak dari tingkat dua  flat.
KEJAM ...anggota polis mengangkat mayat bayi yang dicampak dari tingkat dua flat.


GOMBAK: Kesan titisan darah ditemui di atas lantai yang dijejaki polis berjaya menemui wanita dipercayai bertanggungjawab mencampakkan bayi perempuannya yang masih bertali pusat dari tingkat dua sebuah flat di Taman Selayang Segar 2, Selayang Baru, di sini, semalam.
Ini berikutan laporan penemuan bayi cukup sifat baru dilahirkan itu dalam keadaan tertiarap dalam longkang.
Dalam kejadian jam 7.46 pagi itu, sepasukan anggota polis yang menerima maklumat penduduk mengenai penemuan mayat bayi itu bergegas ke tempat kejadian untuk menjalankan siasatan sebelum berjaya mengesan wanita terbabit yang sedang bersiap untuk ke tempat kerja di sebuah restoran di Bandar Baru Selayang.

Pada mulanya, remaja berusia 19 tahun yang belum berkahwin itu dikatakan enggan mengaku melakukan perbuatan itu, namun polis yang curiga dengan jawapannya terus mendesak terutama selepas menemui kain baru dibasuh yang mempunyai kesan darah, namun suspek memberi alasan itu adalah darah haid.

Bagaimanapun, selepas majikan dan rakan sekerja suspek ke tempat kejadian dan bertanyakan hal sebenar, akhirnya wanita itu yang gagal mengawal perasaan terus menangis sebelum mengaku bertanggungjawab mencampakkan bayi berkenaan dari tingkat dua kediaman itu ke dalam longkang.


note tercicir : kalau ak jd pemimpin,jatuhkn hukuman bunuh jew.. lantaklah org nk ckp kejam pun

Page Navigation Hack

~~boleh komen melalui facebook juga :)~~

jom click :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

afca little gurl..

~~Ruang iklan percuma untuk diiklankan~~
~~Ruang Iklan percuma~~

  © Blogger template 'The Base' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP