Thursday 25 August 2011

Pilu lihat datuk mati tergolek


Harian Metro

DUNGUN: “Datuk kelihatan tergesa-gesa selepas memberitahu mahu pulang ke rumah seolah-olah ada perkara penting,” kata Mohd Khairul Naim Padeli, 14, cucu warga emas yang maut selepas dirempuh sebuah motosikal di Kilometer 90, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan, dekat simpang Durian Mentangau, semalam.
Dalam kemalangan kira-kira jam 10.30 pagi itu, Kadir Seman, 67, meninggal dunia di tempat kejadian selepas dirempuh motosikal ditunggang seorang pelajar berusia 17 tahun.

Mohd Khairul berkata, dia tidak sempat berpesan kepada datuknya supaya berhati-hati melintas jalan dan sedih melihat warga emas itu tercampak di atas jalan raya selepas dirempuh motosikal.

Katanya, sebelum kejadian dia bersama datuknya menjual daging lembu di tepi jalan terbabit sebelum datuknya memaklumkan mahu pulang ke rumah dan memintanya menjaga gerai mereka.

“Sempena Ramadan, datuk menjual daging di situ dan mengajak saya membantunya supaya saya dapat upah yang boleh digunakan sebagai perbelanjaan menyambut Aidilfitri,” katanya ketika ditemui di bilik mayat Hospital Dungun, semalam.

Menurutnya, sejak kebelakangan ini jalan berkenaan sesak dengan kenderaan dan arwah tidak membawa motosikalnya sebaliknya meletakkan kenderaan itu di seberang jalan sebelum melintas di hadapan gerai tempat mereka menjual daging.


“Ketika kejadian, dia melintas jalan untuk mengambil motosikalnya di seberang jalan,” katanya.

Mohd Khairul berkata, sebaik kemalangan terbabit berlaku, dia berlari mendapatkan datuknya yang ketika itu berdarah di kepala sebelum memeluk dan mengajarnya mengucap kalimah syahadat.

“Saya sedih kerana beberapa minit selepas itu dia sudah tidak bernyawa sebelum seorang anggota polis yang melalui jalan itu mengesahkan arwah sudah meninggal dunia,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Dahlan Mohd Nor ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima laporan kejadian berkenaan.


note tericir : ajal maut di tgn tuhan 

1 orang bdk spray kt dinding aku:

Unknown 25 August 2011 at 16:26  

Lebuh Raya PLUS bakal sesak bermula hari ini...
Senarai Jadual Perjalanan PLUS sempena Hari Raya Aidilfitri...


Rujuk entri ini:
http://che-armad.blogspot.com/2011/08/top-searching-senarai-jadual-perjalanan.html

Page Navigation Hack

~~boleh komen melalui facebook juga :)~~

jom click :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

afca little gurl..

~~Ruang iklan percuma untuk diiklankan~~
~~Ruang Iklan percuma~~

  © Blogger template 'The Base' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP