Monday, 15 August 2011

Teka-teki petang :)



Teka teki. Jom kita main teka teki. Jom jom jom. Sekali sekala nak jugak menguji minda yang agak agak tumpul tu. Sila sila teka jawapan


(1) Kalau 1+1=2, jawapan lain dia apa?


(2) Lima pasang stoking direndam dalam Laut Merah. Setiap pasang stoking itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stoking tersebut?


(3) Kenapa di tepi rel keretapi diletakkan batu kerikil?


(4) 10 ekor burung sedang terbang, tiba-tiba guruh berdentum dengan kuat. 6 ekor burung terus terbang tanpa masalah tetapi 4 ekor burung telah jatuh ke bumi. Persoalannya kenapa 4 ekor burung itu jatuh ke bumi?


(5) Dalam banyak banyak negara, negara apakah tidak boleh duduk?


ni last favourite ana..
(6) Kalau seorang, sendiri tahu. Kalau berdua, dua-dua sama tahu. Kalau bertiga pulak, tiada siapa yang tahu kecuali orang yang buat. Kalau berempat, lagi lah tak tahu. Apakah dia?

note tercicir :  jawab...jgn tak jawab 

6 orang bdk spray kt dinding aku:

hazirah cw 15 August 2011 at 02:09  

no 1,11
no 2,basah
no 5,negaraku
no 6,kentut
no 4 mcm tau, tp dh lupa jwpn, no 3 x penah jwb lg...heu3

Ayie 15 August 2011 at 07:03  

hahah..
no 1 kalo ikut skema jwpn,slh ag tu..hahah... no 2,5,6 da btul..hahaha.. kemon2...hahaah

Akue Achik 15 August 2011 at 07:52  

no 3 : spy kretapi x jatuh kot..
no 4 : 4 ekor brung tu ttutp tlnga guna sayap,,sbb tu la jtuh..ehehe

Ayie 15 August 2011 at 08:33  

achik : no 3 slh..hehe..no 4 da btul dh...hehe

hazirah cw 16 August 2011 at 01:25  

no 1, xda jwpn lain, 1+1 memg 2
no 3, sbb klau letak kat tgh2 rel, t ketapi jatuh bergolek
(^^,)

Ayie 16 August 2011 at 03:24  

hahaha...mmg btul 2 tp skmea jwpnbkn la..hahaha...
yg no 3 tu still slh :) hahaha

Page Navigation Hack

~~boleh komen melalui facebook juga :)~~

jom click :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

afca little gurl..

~~Ruang iklan percuma untuk diiklankan~~
~~Ruang Iklan percuma~~

  © Blogger template 'The Base' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP