Sunday 21 August 2011

Along tuntut cinta


Harian Metro

KUALA LUMPUR: Seorang ibu sanggup mempertaruhkan nyawa demi keselamatan anak perempuannya dengan menawarkan diri bertukar tempat anaknya yang dijadikan tebusan lelaki bersenjatakan pedang samurai dalam kejadian di Taman Bukit Cheras, pagi semalam.
Lelaki berusia 32 tahun dan menjalankan kegiatan Along bertindak menculik dan mengurung mangsa yang berusia 24 tahun di rumahnya bagi membalas dendam terhadap kakak mangsa yang menolak cintanya. Dalam kejadian kira-kira jam 6 pagi itu, ibu terbabit berusia 42 tahun bertindak menghubungi polis sebaik mengetahui anaknya dijadikan tebusan sebelum bergegas ke rumah lelaki berkenaan yang memang dikenalinya.

Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner, Mohan Singh berkata, ketika kejadian, mangsa yang baru pulang dari kerja terkejut apabila lelaki berkenaan masuk ke dalam keretanya serta mengugut ke rumahnya.

“Pada masa sama, ibu mangsa memujuk dengan sedia menjadi tebusan dan lelaki berkenaan bersetuju sebelum menarik masuk ibu mangsa serta membebaskan mangsa,” katanya di sini, semalam.

Bagaimanapun, belum sempat melarikan diri, kereta polis dari Gombak, Cheras dan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur bertindak mengepung kereta berkenaan.

“Sebaik mengetahui dikepung, lelaki tersebut mengugut membunuh ibu mangsa serta rakannya jika tidak dibenarkan bebas.


Mohan berkata, semua mangsa selamat dan tidak mengalami sebarang kecederaan manakala dua rakan lelaki itu yang berusia 21 dan 22 tahun ditahan sebagai saksi kejadian.

“Pemeriksaan lanjut mendapati lelaki itu adalah Along yang mempunyai rekod jenayah dan menemui tiga parang dan selaras senapang palsu.

“Motif mangsa diculik sedang disiasat tetapi polis tidak menolak ia mungkin mempunyai kaitan dengan cinta dan kes disiasat mengikut Seksyen 363 Kanun Keseksaan (KK) kerana culik, Seksyen 307 KK cubaan membunuh, Seksyen 6(1) Akta Bahan-Bahan Kakisan dan Letupan dan Senjata Berbahaya 1958 dan Seksyen 342 KK kerana membuat kurungan secara salah,” katanya.

SUMBER : HARIAN METRO ISNIN


note tercicir : ak xnk ckp bnyak. Kalau undang2 tegas,kes along2 nie mmg xde 

2 orang bdk spray kt dinding aku:

sis92 21 August 2011 at 18:11  

hai awk! uhh seramnya!
lain kali nak kawan lelaki harus bawa jumpa polis dulu , tahu?
hikhik

sis92 21 August 2011 at 18:11  

hai awk! uhh seramnya!
lain kali nak kawan lelaki harus bawa jumpa polis dulu , tahu?
hikhik

Page Navigation Hack

~~boleh komen melalui facebook juga :)~~

jom click :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

afca little gurl..

~~Ruang iklan percuma untuk diiklankan~~
~~Ruang Iklan percuma~~

  © Blogger template 'The Base' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP